Thursday, 1 December 2011

OMBAK RINDU
Sapa dah tengok filem Ombak Rindu? Berapa star nak bagi?
 Saya bagi 5 STAR
sebab filem ni filem kedua buat saya nangis..tapi, kedua-dua filem ni tak boleh lawan kesedihan saya semasa tengok Drama 
'Pintu Taubat' by Sheila Rusly... memang tersangat-sangat sedih drama tu;(, 
tiga kali saya tengok, tiga kali tu jugaklah air mata keluar, rugi sesapa tak tengok drama ni.

Btw,
secara keseluruhannya 
 filem Ombak Rindu bagi saya filem yang bermain dengan emosi bagi ketiga-tiga watak, iaitu watak Haris, Izzah dan Mila. 
Pada pandangan saya, Mila lakonan Lisa Surihani tidaklah sejahat seperti dalam novel. Mungkin saya membayangkan Mila jahat sangat dalam novel kot sampai mengharap sangat Mila dalam lakonan pun jahat cam dalam novel,hee.. 

Ok, saya nak senaraikan part yang mampu membuatkan anda menangis :

1. Part pak cik Izzah jual Izzah kat kelab malam
2. Part Izzah merayu bawa di keluar dari rumah pelacuran
3. Part Haris berkasar dengan Izzah sebab ingat Izzah mengandung, tapi rupa2nya tak...
(part ni sangat sedih=( 
4. Part Haris kahwin dengan Mila
5. Part Sofea (mama Haris halau Izzah keluar dari rumah)
6. Part Haris cakap dia takkan ceraikan Izzah, dia nak gantung Izzah sebab dia ingat Izzah curang dengan dia
(yang ni pun part sedih sangat)

dan
banyak lagi part-part yang menyentuh emosi

rugi sesapa tak tengok cerita ni
jadi apa lagi
pergilah ke pawagam berdekatan dengan anda
ATAU
tunggu kat Astro First
ATAU
kat Youtube

Sebagai penutup, saya nak share gambar pelakon utama filem Ombak Rindu ni.
Bye wif Silaturrahim
^___^



Sumber: Google









8 comments:

  1. untongla dah tengok. nak tengok tapi.....

    ReplyDelete
  2. masih belum ada masa tgk cerita ni...

    ReplyDelete
  3. Sya Syazana,
    hehe..g tgk..cepat2!!=D
    Tapi apa ek?sambuglah ayat tu, tertanya2 ni..huuu=p

    ReplyDelete
  4. Nurul ain,
    nanti ada masa, tak pun hujung2 minggu ni g tgk taw^^

    ReplyDelete
  5. Haha..da tahu, dia SPM;))..gudluck dik!

    ReplyDelete